VILLAKALI VENDÉGHÁZ
Általános Szerződési Feltételek
(a továbbiakban: ÁSZF)
az ÁSZF hatályba lépésének napja: 2025. augusztus 11.
A Villakali Szolgáltatója minden kedves vendégnek a tartózkodás idejére kellemes kikapcsolódást és feltöltődést kíván!
- BEVEZETÉS
A Villakali Vendégház (a továbbiakban: Villakali) Szolgáltatóje jelen ÁSZF bevezetésében fel kívánja hívni valamennyi látogatójának figyelmét, hogy amennyiben szálláshely szolgáltatásokat igénybe kívánnak venni, úgy azt kizárólag abban az esetben tegyék meg, amennyiben jelen ÁSZF valamennyi rendelkezéseivel – valamint annak minden további mellékletével – kétséget kizáróan egyetértenek és magukra nézve kötelezőnek fogadnak el, ideértve a Villakali által közzétett Házirendet is.
A Villakali minden kedves vendégének a tartózkodás idejére kellemes kikapcsolódást és feltöltődést kíván!
- DEFINICIÓK
Szolgáltató A szálláshelyet Szolgáltató adószámos magánszemély.
Vendég minden olyan természetes személy, aki jelen ÁSZF hatálya alá tartozik és aki Szolgáltató szolgáltatásait kívánja igénybe venni.
Felek Szolgáltató, valamint Vendég együttesen.
Díj Azon összeg, amelyet Vendég fizet meg közvetlenül és/vagy közvetve szolgáltató részére a Tartózkodás ellenértékeként.
Tartózkodás Azon nem huzamosabb ideig fennálló időtartam, melyet a Vendég az Szolgáltató tulajdonában és/vagy használatában lévő Egységben tölt el.
Egység Azon szobákból álló ingatlanrész, amelyet Szolgátató a Tartózkodás során Vendég részére használatra biztosít. Az Egységek pontos paraméterei mind az Szolgáltató, mind a mindenkori Szálláshirdető oldalán elérhetőek.
Szálláshirdető azon természetes- vagy jogi személy(ek), aki(k) Szolgáltató szolgáltatásait hirdetik,
Szolgáltatás Azon jogviszony, melynek keretein belül Szolgáltató Vendég rendelkezésére bocsájtja az Egységet / Egységeket.
SZÉP Kártya Széchenyi Pihenőkártya
Weboldal https://villakali.hu/
- IRÁNYADÓ JOGSZABÁLYOK
3.1. Jelen ÁSZF-ben vagy annak mellékletét képező dokumentumokban hivatkozott jogszabályok a Vendég, valamint az Szolgáltató között fennálló jogviszonyban a következők: - évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről (a továbbiakban: Ptk.),
- évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az
információszabadságról (a továbbiakban: Info tv.),
239/2009. (X. 20.) Korm. rendelet a szálláshely-szolgáltatási tevékenység
folytatásának részletes feltételeiről és a szálláshely-üzemeltetési engedély
kiadásának rendjéről.
40/2025. (III. 11.) Korm. rendelet a szálláshely-minősítési eljárásról és a minősítés
követelményrendszereiről
3
- SZÁLLÁSHELY – SZOLGÁLTATÁS LÉTREJÖTTE, A SZERZŐDÉS HATÁLYA
4.1. Felek között a szálláshely – szolgáltatással kapcsolatos tevékenységgel összefüggő
jogviszony, a Szolgáltatási Szerződés az alábbiak szerint jöhet létre:
4.1.1. Vendég írásbeli megrendelése alapján, mely történhet Szolgáltató internet-
oldalán keresztül, melynek elérhetősége a következő: https://villakali.hu/ vagy
4.1.2. Szálláshirdető saját üzemeltetése alatt álló hirdetési felületén.
4.2. Amennyiben Vendég a jelen ÁSZF 4.1.2. pontja szerinti megoldást választja, úgy
bizonyos rendelkezések nem alkalmazandóak a Szolgáltatási Szerződés
tekintetében.
4.3. A Szolgáltatási Szerződés nem jöhet létre telefonon, e-mailben, vagy szöveges
üzenetben, továbbá ráutaló magatartással sem. Ez a továbbiakban azt jelenti, hogy
csak és kizárólag jelen ÁSZF 4.1.1., vagy 4.1.2. pontban részletesen meghatározottak
szerint jöhet létre a Felek között.
4.4. A fentebb meghatározott lehetőségek szerinti foglalást követően a Felek közötti
jogviszony az Szolgáltató visszaigazoló elektronikus üzenet formájában történő
visszaigazolással történik. A visszaigazoló – e-mail tartalmazza jelen ÁSZF-et,
továbbá a Szolgáltatás megrendelésével a Vendég kifejezetten elfogadja, mind jelen
ÁSZF-et, mind pedig a mindenkor hatályos Házirendet. A Felek közötti Szerződés
megszűnik, amint a Szolgáltatás megszűnik, amint a Tartózkodás véget ér. Szolgáltató
és / vagy Szálláshirdető minden esetben írásbeli visszaigazolást küld e-mail
formátumban a Vendégnek a megrendelésről, amely vagy elfogadja a megrendelést,
vagy visszautasítja. Amennyiben a megrendelés – indokolási kötelezettség nélkül –
visszautasításra kerül, úgy a Felek között nem jön létre jogviszony.
4.5. Minden megrendelésnek tartalmaznia kell a Vendég pontos, előre egyeztett létszámát.
A megrendeléseknek ezen felül tartalmaznia kell a Vendég nevét, címét, érkezés,
valamint távozás pontos időpontját, Egység számát, valamint a további Egyedi
szolgáltatások esetleges igénybevételét. A Vendég által közölt téves adatok
közléséből eredő károkért Szolgáltató felelősséget nem vállal.
4.6. A Felek közötti jogviszony határozott időre szól – jelen esetben a Tartózkodás
időtartamára – kivéve azon rendelkezéseket, amelyek jellegüktől adódóan tovább
maradnak hatályban.
4
- ÉRKEZÉS, TÁVOZÁS. A TARTÓZKODÁS ALATTI JOGOK ÉS KÖTELEZETTSÉGEK
5.1. Érkezés: A Vendégnek az Egységet a 4.2. pont szerinti visszaigazolásban rögzített
érkezés napján 15:00 órától 21:00 óráig van lehetősége elfoglalni. Amennyiben a
Vendég az előbb rögzített időponttól el kíván térni – vagyis az elsőként megadott
időponttól korábban, míg a másodikként megadott időponttól később – úgy azt
esetenként meghatározott többletköltség ellenében teheti meg. A Vendég érkezésekor
az Egység tiszta, takarított állapotban – ideértve az ágyneműt is – vehető át.
5.2. Távozás: A Vendégnek az Egységet a 4.2. pontban rögzített visszaigazolásban
rögzített távozás napján délelőtt 10:00 óráig köteles elhagyni. Amennyiben Vendég az
imént említett időponton kívül hagyja el az Egységet, úgy Szolgáltató további költséget
számolhat fel Vendég részére.
5.3. Házirend: A Tartózkodás ideje alatt a Vendég köteles betartani a mindenkori
Házirendben foglalt szabályokat. A Vendég a Villakali teljes területén – időponttól
függetlenül – más Vendég nyugalmát, biztonságát, biztonságérzetét nem zavarhatja.
Amennyiben a Vendég viselkedése kimeríti a 2012. évi C. törvény a Büntető
Törvénykönyv bármely törvényi tényállását, úgy viselkedése azonnali feljelentést von
maga után. Amennyiben a Vendég a Tartózkodás ideje alatt nem tartja be jelen ÁSZF,
valamint a Házirend rendelkezéseit, úgy Szolgáltató jogosult felszólítani a Vendéget a
magatartás tanúsításának befejezésére, súlyos esetben a Szolgáltatás azonnali
hatályú megszüntetésére is. Szolgáltató jogosult a jogviszony azonnali hatályú
megszüntetésére, amennyiben (i) a Vendég a Házirendbe ütköző magatartást tanúsít,
(ii) a Vendég nem rendeltetésszerűen használja az Egységet, (iii) a Vendég fertőző
betegségben szenved, (iv) a Vendég nem teljesíti valamely, fizetéssel összefüggő
kötelezettségét.
5.4. Kisállatok: A Vendég a Tartózkodás ideje alatt kisállatot az Egységbe nem vihet.
Amennyiben a Vendég jelen kikötés ellenére kisállatot visz a Villakali területére, úgy
Szolgáltató jogosult a Szolgáltatás azonnali hatályú megszüntetésére.
5.5. Kiskórúak: A Vendég, amennyiben felügyelete alá tartozó kiskorúval érkezik, úgy a
Tartózkodás ideje alatt köteles a kiskorú felügyeletét ellátni. Kiskorú gyermek csak
felnőtt közeli hozzátartozójával, vagy törvényes képviselője mellett tartózkodhat a
Villakali területén.
5.6. A Vendég a Tartózkodás ideje alatt a Villakali területén kizárólag az általa megadott
megrendelésben meghatározott személlyel vagy személyekkel tartózkodhat.
Amennyiben Vendég jelen pont szerinti kötelezettségét megszegi, úgy Szolgáltató
jogosult a Szolgáltatás azonnali hatályú megszüntetésére.
5
5.7. Vis maior. Amennyiben olyan elháríthatatlan külső tényező merül fel Szolgáltató
részéről, amely a Szerződés létrejöttét, vagy a Szolgáltatás teljesítését ellehetetleníti,
úgy Szolgáltató semmilyen módon nem felel az ebből fakadó károkért.
5.8. Tájékoztatási kötelezettség. Amennyiben Vendég érdekkörében bármilyen jellegű
kár vagy érdeksérelem merül fel, minden ilyen esetben felmerülő tényről köteles
értesíteni (a hatályos jogszabályokban foglalt értesítési szabályoknak megfelelően) az
Szolgáltatót. Amennyiben a Vendég jelen pontban meghatározott kötelezettségét nem
teljesíti, úgy Szolgáltató panaszbejelentést utólag nem tud fogadni.
5.9. Szolgáltató kötelezettségei. Szolgáltató köteles az általa nyújtott szolgáltatást az
adott internetes felületen, vagy előzetes tájékoztatás szerinti minőségben nyújtani.
Szolgáltató jelen ÁSZF keretein belül kijelenti, hogy rendelkezik a jelenleg hatályos
jogszabályokban meghatározott engedélyekkel és képesítéssel. Amennyiben Vendég
arra kifejezetten igényt tart, egyedi kérelemre – további költségekkel – Szolgáltató
további takarítást, ágynemű és törölköző cserét köteles biztosítani Vendég részére.
- KÁRTÉRÍTÉS
6.1. A Vendég köteles megtéríteni minden olyan kárt, amelyet a Szolgáltatónak okozott a
Tartózkodás ideje alatt. Vendég tudomásul veszi, hogy a kártérítés összege – mely
összegnek alapja a károkozás során sérült termékek általános fogyasztói árak,
valamint esetleges munkaóra-díjak is – felszámolható a Vendég részére. Amennyiben
Vendég a kártérítés összegét nem fizeti meg Szolgáltató részére, úgy Szolgáltató a
kártérítési összeg közlésétől számított 30 napot követően fizetési meghagyásos
eljárás keretein belül érvényesíti igényét. A Szolgáltató továbbá kártérítést igényelhet
a Vendégtől, amennyiben a Vendég mindennemű magatartásából fakadóan vagyoni
kára keletkezik.
6.2. A Szolgáltató köteles megtéríteni minden olyan kárt Vendég részére, amely ellenőrzési
körén belül esik. Szolgáltató harmadik fél által okozott károkért felelősséget nem vállal.
6.3. Elmaradt haszon: A Vendég felel mindazon károkért is, amely abból ered, hogy az
általa okozott kár következtében Szolgáltató az Egységet nem tudja Tartózkodás
céljára kiadni harmadik fél részére. - FIZETÉSI FELTÉTELEK, JOGKÖVETKEZMÉNYEK LEMONDÁS ESETÉN
7.1. A Vendég a Díjat kizárólag banki átutalás útján, vagy SZÉP Kártyával fizeti meg
Szolgáltató részére az alábbi ütemezés alapján:
7.1.1. A Vendég a Díj 50%-át köteles megfizetni a foglalást követő 24 órán belül,
míg
6
7.1.2. a Díj fennmaradó összegét, annak hátralévő 50%-át pedig a Tartózkodás
megkezdését megelőző 14 nappal köteles megfizetni Szolgáltató részére,
jelen szerződés 7.4. pontjában részletesen meghatározott bankszámlára.
7.2. A fentebb meghatározott Díj akkor tekintendő kiegyenlítettnek, amikor azt az
Szolgáltató számláján jóváírták.
7.3. Árak. Szolgáltató a Szolgáltatás díját bármikor, bármilyen mértékben jogosult
megváltoztatni, kivéve, amennyiben már Foglalásra került sor a Felek között. Az egyes
online felületeken feltüntetett árak csupán tájékoztató jellegűek. Ajánlati kötöttség csak
és kizárólag abban az esetben jön létre, amennyiben a Vendég a jelen ÁSZF 7.1.1.
pontja szerinti összeget megfizette Szolgáltató részére. A feltüntetett árak
tartalmazzák a jogszabályban meghatározott adókat, egyéb ilyen jogviszony keretein
belül fizetendő közterheket.
7.4. Az Szolgáltató banki adatai:
Számlaszám: 126000161398880165808977
Számlavezető bank: Wise
Kedvezményezett neve: Nyíri Péterné
7.5. Az Szolgáltató a Szolgáltatással kapcsolatban az irányadó jogszabályi
kötelezettségek betartása végett minden Tartózkodásról köteles számlát kiállítani. A
számlakiállítás elektronikus számla formájában történik, a Vendég által megjelölt
elektronikus postafiókra.
7.6. Lemondás: A Vendég esetleges lemondásának igényét minden esetben köteles
írásban közölni. Amennyiben a Vendég a lemondást az érkezés időpontját megelőző
14 napon belül közli, úgy a Díj 100%-át (száz százalékát), – meghiúsulási kötbér
jogcím alatt – köteles megtéríteni Szolgáltató részére. Amennyiben a Vendég a
lemondását a fentebb meghatározott időtartamon kívül, azaz érkezését megelőző 14.
nap előtt közli, úgy további jogkövetkezmény nélkül állhat el jelen szolgáltatástól.
- VEGYES RENDELKEZÉSEK
8.1. Jelen ÁSZF-et nem lehet szóban módosítani, csak írásban. Szolgáltató
kötelezettséget vállal a tekintetben, hogy, amennyiben jelen ÁSZF valamely
rendelkezése módosul, azt köteles azt azonnal Vendég tudomására juttatni, és az
ÁSZF-et naprakészen tartani, azt nyilvánosan elérhetővé tenni.
7
8.2. Szolgáltató jelen ÁSZF-et a Vendég részére elérhetővé teszi, amennyiben Vendég
részéről kérdés merül fel valamely rendelkezéssel kapcsolatban, úgy megfelelő
tájékoztatást nyújtani
8.3. Jelen ÁSZF rendelkezései a mindenkor hatályos Házirend rendelkezéseivel
párhuzamosan értelmezendők. Ha eltérés merül fel, úgy jelen ÁSZF rendelkezései
irányadóak.
8.4. A Felek kötelezettséget vállalnak arra, hogy a jelen ÁSZF-ből eredő esetleges vitás
kérdéseiket 30 (harminc) naptári napon belül megkísérlik egymás között békésen,
peren kívüli tárgyalás útján rendezni. Amennyiben a vitás kérdéseket nem sikerül
tárgyalás útján rendezni vagy 30 (harminc) naptári nap eredménytelenül telik el, a
Felek a polgári perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint
jogosultak érvényesíteni az igényeiket.
8.5. A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre az ide vonatkozó, hatályos magyar
jogszabályok, különösen a Polgári Törvénykönyv rendelkezései az irányadók.
8.6. Szolgáltató állandó értesítési címe, elérhetőségei:
Név: Nyíri Péterné
Cím: 8243 Balatonakali, Hóvirág utca 36.
E-mail cím: villakali.akali@gmail.com
Telefonszám: +36-70-784-2000
8.7. Jelen ÁSZF hatálya: ld. feljebb.
8.8. Jelen ÁSZF 7 számozott oldalból áll.